AP Pension har nogle af de mest loyale kunder

Den årlige loyalitetsmåling blandt pensionsselskaberne, BrancheIndex Pension, er netop offentliggjort, og igen i år kan AP Pension bryste sig af at have de mest loyale kunder blandt de kommercielle pensionsselskaber.

BrancheIndex Pension 2017, som er en årlig undersøgelse, der gennemføres af Loyalty Group, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed med deres pensionsselskab. Undersøgelsen sætter blandt andet fokus på kundernes tilfredshed, den værdi, de får for pengene, selskabernes evne til at informere, tillid til forvaltning og image.

Siden 2012 har AP Pension toppet den årlige loyalitetsmåling, og igen i år lander AP Pension helt i front blandt de kommercielle selskaber. 

- Jeg er utrolig stolt af, at BrancheIndex Pension for sjette gang i træk viser, at vi har de mest loyale kunder blandt de kommercielle pensionsselskaber. Vi ved, at det, vi især bliver målt på i loyalitetsmålingen, er de hårde økonomiske faktorer. Og her er jeg rigtig glad, for i både 2016 og her i 2017 har vi leveret stærke afkast til vores kunder. Det afspejler sig i loyalitetsmålingen, hvor vi vurderes til at levere mest værdi for pengene, siger adm. direktør i AP Pension, Bo Normann Rasmussen.

Brancheindex

AP Pension ligger i toppen, når det kommer til pensionsselskabets evne til at levere værdi for pengene, evne til at informere, tillid til forvaltning og image.

AP Pension ligger desuden med helt fremme i feltet på tre parametre:

  • Kundernes tilfredshed med deres pensionsselskab
  • Hvor attraktivt kunder finder deres nuværende pensionsselskab i forhold til andre
  • Hvor sandsynligt det er, at kunderne ville vælge deres nuværende pensionsselskab igen.

- Som kundeejet selskab skal vi kun tjene vores kunder. I arbejdet med at fastholde vores loyale kunder har vi i år indført det, vi kalder AP Loyalitetsbonus. Igennem årene har vi opnået et godt afkast til vores kunder og bygget en solid egenkapital op. Vores egenkapital er i dag væsentlig større end lovens krav, og derfor er det kun naturligt at sende nogle af disse penge retur til kunderne. Det er præcis, hvad vi gør med AP Loyalitetsbonus. Konkret sender vi 500 millioner kroner tilbage til fordeling blandt alle vores kunder i 2017, fortæller Bo Normann Rasmussen.

Netop AP Loyalitetsbonus er et kontant bevis på værdien af at være en del af et kundeejet selskab som AP Pension.

Den flotte placering i årets loyalitetsmåling får ikke Bo Normann Rasmussen og AP Pension til at hvile på laurbærbladene. Han forsikrer, at også i 2018 vil AP Pension arbejde hårdt for at fastholde og udbygge antallet af loyale kunder.

Vil du vide mere?