AP Pension udvider direktionen

Thomas Møller er ansat som CMO (Chief Mathematical Officer) og medlem af direktionen i AP Pension. Med ansættelsen af Thomas udvides AP Pensions øverste direktion til tre medlemmer for på den måde at sikre, at det fundament, AP Pension står på i dag og i årene fremover, er bedst mulige. Hos AP Pension glæder den adm. direktør sig til at trække på Thomas’ stærke faglige og praktiske indsigt.

Danmarks fjerdestørste kommercielle pensionsselskab, AP Pension, har netop ansat Thomas Møller som CMO (Chief Mathematical Officer) og nyt medlem af den øverste direktion, som dermed udvides fra to til tre medlemmer.

Hos AP Pension får Thomas Møller det overordnede ansvar for områderne Kundeservice, Risikostyring og Aktuariat.

Thomas kommer fra en stilling som mangeårig chef for området ’Aktuariatet – Innovation og Modeller’ i PFA. Han har både en kandidatgrad og en ph.d. i forsikringsmatematik, og han har siden 2013 været adjungeret professor i forsikringsmatematik på Københavns Universitet. Ligesom han igennem flere år har undervist i emnet.

- Med ansættelsen af Thomas Møller udvider vi vores øverste direktion i AP Pension med endnu et stærkt medlem. På den måde sikrer vi, at vi er bedst muligt rustet til at møde både dagens og morgendagens udfordringer, siger bestyrelsesformand i AP Pension, Niels Dengsø Jensen.

Han fremhæver også, at det er en gevinst for AP Pension, at Thomas kommer med en så solid forsikringsmatematisk indsigt kombineret med mange års erfaring fra pensionssektoren.

- Vores forretning er i øjeblikket inde i en positiv vækst, samtidig med at vi oplever en stadig stigende kompleksitet som følge af blandt andet nye lovgivningsmæssige krav. At håndtere det kalder på helt særlige kompetencer, og det er netop her, Thomas kommer ind i billedet. Der er ingen tvivl om, at han med sin faglige og praktiske indsigt i høj grad vil kunne bidrage til, at vi kan håndtere denne kompleksitet, og dermed styrke det fundament, som vores kundefællesskab står på, siger adm. direktør i AP Pension, Bo Normann Rasmussen.

- Jeg glæder mig til at blive en del af AP Pension og være med til at sikre, at udmøntningen af de mange nye regler og love sker med kunden i fokus og dermed opleves som værdiskabende for AP Pensions kunder, fortæller Thomas Møller.

Privat bor Thomas nord for København sammen med sin kone og to børn. I fritiden nyder han at være aktiv sammen med familien, hvilket blandt andet betyder årlige skiture om vinteren og sports- og aktivitetsferier om sommeren.

Thomas Møller tiltræder sin nye stilling i AP Pension den 6. august 2018.

For yderligere oplysninger:

Niels Dengsø Jensen