AP Pension til tops i imageundersøgelse: Virksomhedernes foretrukne pensionsleverandør

Ny imageundersøgelse viser, at AP Pension er det kommercielle pensionsselskab, som har det klart bedste image. Blandt virksomhederne og deres medarbejdere vurderes AP Pension derfor til at stå stærkest.

AP Pension er det kommercielle pensionsselskab, der kan fremvise det klart bedste image. Det viser undersøgelsen Finansimage 2018, der er gennemført af analysevirksomheden Wilke på vegne af FinansWatch.

Undersøgelsen fra Wilke indeholder en måling af 70 danske finansvirksomheders image baseret på godt 5.000 besvarelser fra repræsentativt udvalgte danskere. Blandt pensionsselskaberne er AP Pensions image med helt i top i undersøgelsen, hvor landets 15 største pensionsselskabers image bliver målt og vejet.

Adm. direktør i AP Pension Bo Normann Rasmussen er stolt over resultatet, og han glæder sig over, at det store arbejde, som AP Pension har gjort for at sikre sine kunder solide økonomiske resultater og en høj service, belønnes. I den forbindelse noterer han sig, at AP Pension er det kommercielle pensionsselskab, der står for den største imagefremgang, hvis man måler på perioden 2016-2018.

- Undersøgelsen bekræfter os i, at det store arbejde, som vi udfører for at være firmaernes foretrukne pensionsleverandør, bærer frugt. For os som pensionsselskab er det vigtigt at have et godt image, for vores kunder har tildelt os et kæmpe ansvar med at forvalte deres pensionsordninger på bedst mulige vis, siger Bo Normann Rasmussen, der understreger, at det gode resultat i imageundersøgelsen ikke får AP Pension til stoppe op i forsøget på hele tiden at forbedre sig selv.

- Resultat får os ikke til at hvile på laurbærerne. Tværtimod. Resultatet af undersøgelsen giver os en endnu større lyst til at fortsætte det hårde arbejde, der skal til for at skabe de bedst mulige resultater. Vi vil hele tiden udvikle os, derfor ser vi konstant på, om der er noget nyt, vi kan gøre, fortæller Bo Normann Rasmussen.

Imageundersøgelsen er baseret på en kortlægning af otte underliggende imageparametre, hvilket betyder, at AP Pension også kan fremvise den største forbedring i danskernes vurdering af selskabernes service. Fra 2017 til 2018 har AP Pension endvidere den største fremgang, når det kommer til vurderingen af pensionsselskabernes rådgivning. I forhold til at have konkurrencedygtige priser er AP Pension det kommercielle selskab, der klarer sig bedst i undersøgelsen. Ligesom AP Pension også er med helt i top i vurderingen af evnen til at skabe god og synlig kommunikation.

For yderligere information:

Bo Normann Rasmussen