Yderligere op til 250 mio. kr. i AP Loyalitetsbonus i 2018

AP Pension annoncerede tidligere i år, at vi ville give 500 mio. kr. tilbage til kunderne i form af AP Loyalitetsbonus i 2017. Nu har bestyrelsen besluttet at give op til yderligere 250 mio. kr. tilbage til fordeling blandt AP Pensions kunder i 2018.

Kunderne ejer AP Pension. Det vil sige, at principper som uafhængighed og demokrati gennemsyrer vores forretningsmæssige beslutninger i organisationen. AP Pension eksisterer kort sagt for sikre dig et trygt liv gennem sine investeringer og pensionsordninger.

AP Pension har gennem årene formået at skabe både gode afkast og opbygge en egenkapital, der er større end lovens krav. Som kundeejet selskab er det derfor kun naturligt at give nogle af pengene tilbage til dig og de mere end hundrede tusinder af AP Pension-kunder. De første 500 mio. kr. er blevet udloddet blandt kunderne i år, og nu har AP Pensions bestyrelse besluttet at udlodde mere af egenkapitalen i 2018.

- Bestyrelsen har netop vedtaget at udlodde op til yderligere 250 mio. kr. i AP Loyalitetsbonus i 2018. På to år vil vi, ud over de flotte afkast vi har skabt for kunderne, have fordelt op til 750 mio. kr. blandt vore kunder, siger adm. direktør i AP Pension, Bo Normann Rasmussen, som forventer, bestyrelsen også i de kommende år vil kigge positivt på yderligere udlodning:

AP Loyalitetsbonus

- Vi introducerede AP Loyalitetsbonus i 2017, og vi har siden da oplevet en stor interesse for netop denne fra vores kunder. Det vidner om, at flere og flere forstår, at ét af kerneelementerne i at være en del af et kundeejet selskab er, at det udelukkende er kunderne, som tilgodeses.

Niels Dengsø Jensen, bestyrelsesformand i AP Pension siger:

- Jeg er stolt over, at vi giver et så stort beløb tilbage til kunderne. Beløbets størrelse er en klar indikation af, at vi er seriøse om det at leve op til det at være kundeejet. På langt sigt er der ingen tvivl om, at AP Loyalitetsbonus vil betyde en væsentlig større pensionsudbetaling.

- Som bestyrelsesformand gør det mig ekstremt stolt, at vi nu er begyndt at dele ud af vores formue til vores kunder. Det er netop her, vi adskiller os fra mange af vores konkurrenter, og det er det, som i sidst ende er kernen i at være ejet af kunderne, tilføjer Niels Dengsø Jensen.

En ny loyalitetsundersøgelse gennemført af Loyality Group (BrancheIndex: Pension), viser, at AP Pension for sjette år i træk har de mest loyale kunder blandt kommercielle pensionsselskaber.

Læs mere om undersøgelsen.

- Årets loyalitetsmåling vurderer os på både de hårde økonomiske faktorer såsom evnen til at generere afkast og andre faktorer som kundeservice. Det flotte resultat vidner om, at vi gør det rigtige. Jeg er sikker på, at lanceringen af AP Loyalitetsbonus er med til at cementere vores loyalitetsposition i årene fremover, slutter Bo Normann Rasmussen.

Læs mere om AP Loyalitetsbonus.

Vil du vide mere?