AP Pension ansætter ny COO og nyt medlem af direktionen

Jesper Bjerre er ansat som ny COO og medlem af direktionen i AP Pension. Her skal han være med til at styrke det fundament som pensionsselskabet står på. Hos AP Pension glæder den adm. direktør sig til at trække på Jespers store pensionsfaglige og strategiske indsigt.

Danmarks fjerdestørste kommercielle pensionsselskab AP Pension har netop ansat Jesper Bjerre (43 år) som nyt direktionsmedlem.

Hos AP Pension får Jesper Bjerre det overordnede ansvar for salg, kundeservice, it og projekter. Jesper kommer fra en stilling som privatdirektør i Danica med ansvaret for selskabets kommercielle aktiviteter rettet mod privatkunder i Danica og Danske Bank. Før det var han igennem en årrække markedsdirektør i PFA Pension.

- Med ansættelsen af Jesper Bjerre får vi i AP Pension en næstkommanderende, som både har solid indsigt i pensionssektoren, og som forstår, hvordan man agerer som et kommercielt og kundeejet selskab, siger bestyrelsesformand i AP Pension, Niels Dengsø Jensen.

Han fremhæver også, at det er en gevinst for AP Pension, at Jespers faglige baggrund betyder, at han har dyb indsigt i den digitale transformation i pensionsbranchen og ikke mindst, hvilken betydning den har for kundens rejse i en omskiftelig konkurrencesituation.

- Der er ingen tvivl om, at Jesper besidder solid erfaring fra en række ledende stillinger, hvilket betyder, at han er i stand til at formulere en strategisk retning og sikre eksekvering gennem involvering og motivering af medarbejdere, kunder og øvrige interessenter, siger adm. direktør i AP Pension, Bo Normann Rasmussen og fortsætter:

- Jeg er derfor helt sikker på, at Jesper vil være med til at gøre en forskel, og dermed styrke det fundament, som AP Pension står på, så endnu flere danskere forstår værdien af at være en del af et kundeejet pensionsselskab.

Stillingen som næstkommanderende i direktionen i AP Pension blev ledig, da Bo Normann Rasmussen i marts 2017 blev udnævnt til adm. direktør. I de forløbne måneder har pensionsskabet med bistand fra et professionelt headhunterbureau søgt en ny direktør – en søgning, som med ansættelsen af Jesper Bjerre nu er slut.

- Jeg glæder mig til at blive en del af AP Pension og ser særligt frem til at møde medarbejdere og kunder. En af mine hovedprioriteter bliver at videreudvikle AP Pensions position som et kundeejet selskab i et stærkt konkurrencepræget marked, siger Jesper Bjerre.

Jesper er uddannet Cand.merc. fra Handelshøjskolen i Aarhus. Til daglig bor han nord for København sammen med sin kone og to børn, hvor fritiden blandt andet går med løb, cykling og tennis.

For yderligere oplysninger:

Niels Dengsø Jensen