AP Pension udnævner Bo Normann Rasmussen til administrerende direktør

Bestyrelsen i AP Pension har netop besluttet, at det fremadrettet er Bo Normann Rasmussen, som skal stå i spidsen for koncernen. Bo har arbejdet i AP Pension i 10 år, først som ansvarshavende aktuar og de sidste seks år som direktør og næstkommanderende i direktionen. Bestyrelsesformand for AP Pension Niels Dengsø Jensen fortæller, at koncernen med Bo i spidsen har fået en adm. direktør, der har de ledelsesmæssige kompetencer og en ledelsesstil, som betyder, at Danmarks fjerdestørste kommercielle pensionsselskab står godt rustet til dels at fortsætte med at levere solide afkast til kunderne, dels at imødekomme den stigende lovgivningsmæssige regulering.

Bo Normann Rasmussen (47 år) er AP Pensions nye adm. direktør. Efter en grundig evaluering af behovene og kravene til AP Pensions topchef, har bestyrelsen netop besluttet at udnævne Bo Normann Rasmussen til posten.

”Hvervet som adm. direktør i Danmarks fjerdestørste pensionsselskab har ændret sig meget i de seneste par år, og der er ingen tvivl om, at det fremadrettet kræver både stor pensionsteknisk indsigt, kommerciel forståelse og evnen til ledelsesmæssigt at sikre de nødvendige resultater. Med valget af Bo er jeg sikker på, at vi har fået den rette mand, som med sin viden om selskabet, sine kompetencer og ikke mindst sin ledelsesstil kan sikre, at AP Pension også fremover er et konkurrencedygtigt selskab, der leverer solide afkast til kunderne – især i en verden, hvor vi bliver mødt med stigende lovgivningsmæssige reguleringer”, siger bestyrelsesformand i AP Pension, Niels Dengsø Jensen.

Bo Normann Rasmussen er uddannet aktuar fra Københavns Universitet. Før han kom til AP Pension i 2006, arbejdede han to år som underdirektør i PensionDanmark, efterfulgt af tre år som underdirektør i PFA Pension. I de 10 år Bo har arbejdet i AP Pension, var han først ansvarshavende aktuar, og de sidste seks år har han været direktør og næstkommanderende i direktionen.

”AP Pension er et stærkt og kundeejet pensionsselskab, og jeg glæder mig til at stå i spidsen for selskabet og styrke markedspositionen i årene fremover. Konkurrencen blandt pensionsselskaberne er stor, og det handler om altid at levere værdi til kunderne. Derfor investerer vi i AP Pension også løbende i at forbedre kundeoplevelsen samtidig med, at vi arbejder på at skabe de bedste afkast til vores kunder. Alt dette skal ske samtidig med, vi implementerer de stadigt stigende lovgivningsmæssige krav. En opgave som jeg ser frem til at løse i tæt samarbejde med bestyrelsen og det team af dedikerede medarbejdere, vi har i AP Pension”, siger Bo Normann Rasmussen.

Bo Normann Rasmussen har siden begyndelsen af december været konstitueret adm. direktør for AP Pension, og han tiltræder derfor stillingen med det samme. Når Bo ikke huserer i AP Pensions kontorer på Østbanegade i København, henter han energi hos familien, som består af konen Anita, der er kontorchef i Børne- og Socialministeriet, og børnene Anna, Ida og Anders. Bos helt store hobby er at samle på vin. Derudover er hans kompetencer efterspurgt i andre dele af den finansielle verden som bestyrelsesmedlem i Sydbank og ansvarshavende aktuar i Danmarks Nationalbanks pensionskasse under afvikling.

Yderligere oplysninger kontakt

Niels Dengsø Jensen, bestyrelsesformand AP Pension, 39 16 51 00

Bo Normann Rasmussen, adm. direktør AP Pension, 61 61 05 92

Fakta om Bo Normann Rasmussen