Måling: AP Pension i front på kundetilfredshed

AP Pension er det kommercielle pensionsselskab, der har de mest tilfredse kunder. Det viser nye tal fra konsulenthuset Loyalty Group, som har stillet 4.548 danskere spørgsmål om pension. AP Pension scorer blandt andet højt på tillid og værdi for pengene.

AP Pensions kunder er fortsat tilfredse og loyale, viser det nye BrancheIndex™ fra Loyalty Group. Blandt de kommercielle pensionsselskaber tager AP Pension førstepladsen i målingen.

I alt har 4.548 danskere svaret på en række spørgsmål om pension generelt og tilfredsheden med deres eget pensionsselskab. 154 af deltagerne er kunder i AP Pension.

AP Pension ligger foran de øvrige kommercielle selskaber på alle undersøgelsens fem overordnede områder:

• Værdi for pengene

• Evne til at informere

• Tillid

• Etisk overensstemmelse

• Image

Bedst, men med plads til forbedring

Når man dykker et lag dybere ned i tallene, giver kunderne også AP Pension den bedste score på blandt andet konkurrencedygtige priser og gebyrer samt etiske retningslinjer for investeringer. På andre områder er der dog plads til forbedring, for selvom AP Pension er i front, er kundernes loyalitet faldet i forhold til 2015.

”I målingen fra Loyalty Group påvirker det nok det samlede billede, at vi lå for lavt på afkast i 2015. I 2016 er vores afkast til gengæld allerforrest i feltet, og jeg tror, at det vil afspejle sig i næste års måling,” siger Søren Husted.

”Vi vil desuden over det næste år søsætte flere tiltag, som skal gøre det endnu mere attraktivt at være kunde i AP Pension. Blandt andet lancerer vi AP Kapital, hvor vi i alt vil fordele 1 mia. kr. af overskuddet blandt alle vores kunder,” fortsætter han.

Læs også: Afkast – AP Pension topper listen i 2016

Bekræfter egen undersøgelse

De generelt pæne resultater bekræfter det positive billede i den undersøgelse, som AP Pension selv har gennemført blandt pensionsansvarlige fra 218 virksomheder.

”I vores egen undersøgelse spørger vi også specifikt til rådgivning, og det er her, vi får den højeste karakter. Vi investerer løbende i uddannelse, så alle vores rådgivere er klædt på til at rådgive bredt om privatøkonomi – også når der kommer ny lovgivning og nye muligheder for vores kunder,” siger Søren Husted.
Læs også: AP Pension vil være kundernes totalrådgiver

FAKTA: Loyalty Groups BrancheIndex™

• I alt 4.548 danskere har i september-oktober besvaret Loyalty Groups online spørgeskema om pension. 154 af deltagerne er kunder i AP Pension.

• Spørgsmålene i undersøgelsen handler om pension generelt og om kundernes eget pensionsselskab.

• De seks kommercielle pensionsselskaber og seks arbejdsmarkedspensionskasser er sammenlignet i undersøgelsen.

• Samlet ligger Industriens Pension forrest på kundeloyalitet. AP Pension ligger nummer fire og topper blandt de kommercielle selskaber.

 

Vil du vide mere?